För många sälj– och marknadsbolag kan CRM-system vara rena rama skräcken att sätta sig in i på egen hand utan kostsam extra support. Vår nya medlem såg att det fanns många lösa trådar mellan program och användare och skapade därför systemet Funnelbud.
FunnelBud föddes 2015, då Yusuf Young under tiden jobbade som konsult för HubSpot, Salesforce och flera andra system och upptäckte att nästan alla hans kunder hade samma problem: De köpte ett dyrt system men använde bara en bråkdel av kapaciteten, varför de var tvungna att anlita konsulter för att utnyttja potentialen.
– FunnelBud tror inte på den modellen. Vi tror att man inte köper ett system, utan ett resultat, och därför säljer vi ett marketing automation- och CRM-system där den typen av hjälp och en egen konsult ingår. Ger vi kunden en bra implementation får vi ”betalt” i form av en långvarig, nöjd kundrelation, vilket både vi och kunden vinner på i längden.
Livet har många upp– och nedgångar men i slutändan är det resan som räknas
Med denna modell är deras mål att låsa upp potentialen av marknads- och säljteknologi för så många som möjligt och därmed bidra till att de bästa idéerna – inte nödvändigtvis de som backas av mest resurser – sprids.
– Vi vill göra sälj- och marknadsteknologi lika tillgängligt för alla, oavsett resurser och storlek. Genom detta vill vi göra det möjligt för de bästa idéerna att spridas, vilket vi tror skapar en bättre värld.
Något att förbereda sig på som samarbetspartner
– Vi är ett 100% remote-bolag. Detta innebär att hela vårt team jobbar hemifrån. Det är inte ovanligt för oss att ha team-möten där 15 personer är med och deltar flera gånger i veckan, alla från olika delar av världen. En gång bjöd vi in en partner att presentera online för oss. Vi hade glömt att berätta att hela företaget skulle lyssna på presentationen. När hon hoppade in i online-mötet och möttes av 15 ansikten, många hon bara mailat med tidigare, höll hon på att ramla av stolen av förvåning.
Yusuf berättar även att hon återhämtade sig och presentationen gick jättebra, med många goda skratt åt alla roliga mailtrådar hon haft med flera av oss tidigare.
Vilken låt är Funnelbuds signaturlåt?
– Livet har många uppgångar och nedgångar. Men i slutändan är det resan som räknas. Precis så känner vi på FunnelBud, då nästan varje dag för med sig nya överraskningar, men i slutändan älskar vi bara att få jobba ihop i ett så fantastiskt team.
Då Funnelbud är ett remote-bolag är det bara Yusuf som kommer att sitta hos oss på The Park och jobba till och från.
– Men det är 5 minuter från mitt hem så det kan inte bli bättre än så.
Vi ser fram emot att se dig i korridorerna Yusuf, hoppas du kommer trivas i vårt community!